پوست و مو

درمان منافذ باز پوست

وقتی فولیکول های مو یا چربی از سطح بدن بیرون بیان، روی پوست دهانه های خیلی کوچیکی ایجاد میشه که بهش منافذ باز میگن. به منافذ باز پوست، ” پوست پرتقالی” هم گفته میشه. نکته قابل توجه اینه که وقتی این منافذ زیاد میشن، میتونن پوست رو پیرتر نشون بدن. به همین دلیله که درمان منافذ باز پوست برای همه به خصوص جوون ها خیلی اهمیت داره. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما رو با موثرترین و بهترین روش های درمان منافذ باز، به طور کامل آشنا کنیم.


درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت


از اونجایی که داشتن صورت صاف یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی محسوب میشه. وجود منافذ باز روی صورت یا بدن یا آکنه های پوستی میتونه برای کسایی که به زیباییشون اهمیت میدن، ناراحت کننده باشه. از طرفی خیلی از افرادی که به زیبایی شون اهمیت میدن، نمیخوان این آکنه و منافذ رو با استفاده از مواد آرایشی برطرف کنن.

میخوان بدون آرایش هم پوستشون جذابیت کافی داشته باشه. به همین دلیل دنبال روش های مناسب و قطعی برای درمان منافذ باز پوست هستن. برای برطرف کردن این منافذ روش های متعددی وجود داره که با توجه به میزان منافذ و عمق اون ها میتونین از مناسب ترین روش برای درمان استفاده کنین.


به طور مثال اگه تازه این منافذ روی پوست شما ایجاد شدن، میتونین از روش های سنتی و خانگی مثل استفاده از گلاب، زنجبیل، آسپرین و … برای برطرف کردن اون ها استفاده کنین. اما اگه عمق و تعداد زیادی از این منافذ روی پوست شما وجود داره، بهتره از روش های پزشکی مثل میکرونیدلینگ کمک بگیرین.

دریافت مشاوره رایگان


یکی از روش های فوق العاده موثر و قطعی برای درمان استفاده از دستگاه اندولیفته. این روش با عوارض و ناراحتی های بعد از درمان همراه نیست. به همین دلیل با استقبال بی نظیری روبرو شده.

البته در صورتی که منافذ خیلی بزرگ و عمیق باشن، پزشک این روش رو توصیه میکنه. امروزه استفاده از این روش با میزان رضایت خیلی زیادی همراه بوده و میتونه یه روش خیلی موثر برای جوانسازی محسوب شه. اندولیفت میتونه به بسته شدن منافذ باز کمک کنه و باعث لیفت صورت هم بشه.


درمان منافذ باز باعث میشه شما پوستی صاف و یکدست داشته باشین. بنابراین جذابیت و زیبایی چهره شما چند برابر میشه. از طرفی داشتن پوست صاف و شاداب کمک میکنه تا شما جوان تر دیده بشین و اعتماد به نفستون افزایش پیدا کنه.

همچنین باز بودن منافذ باعث میشه پوست شما زودتر آلودگی ها رو جذب کنه و بیشتر مستعد جوش و آکنه باشه. از اونجایی که داشتن پوست سالم و صاف برای اکثر افراد به خصوص جوان ها از اهمیت بسیار بالایی برخورداره. درمان این منافذ هم بسیار حائز اهمیتن.


بهترین کرم برای منافذ باز پوست

بهترین کرم برای منافذ باز پوست


کرم های مختلفی وجود داره که میتونین برای بستن منافذ باز از اون ها استفاده کنین. کرم ترتینوئین 0.025 درصد یکی از موثرترین و مناسب ترین کرم هاییه که برای بستن منافذ پوستی مورد استفاده قرار میگیرن. اما به طور کلی کرم ترتینوئین برای منافذ باز پوست، ویتامین A و ایزوترتینوئین ها تاثیر فوق العاده ای در جوانسازی پوست دارند.

همچنین میتونن چروک های پوستی رو هم برطرف کنن. البته به تازگی مشخص شده که تازاروتن 0.1 درصد هم در درمان منافذ باز موثره. به طور کلی از مزایای درمان کردن منافذ باز میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم.

داشتن پوست صاف و هموار

به دست اوردن پوست سالم و تمیز

بهبود پیدا کردن انسجام پوستی

جوانسازی و افزایش اعتماد به نفس
بستن دائم منافذ

برای درمان انواع ناهمواری های پوستی روش های متعددی وجود دارد برای مطالعه این روش ها کلیک کنید.


یکی از اولین و موثرترین روش های بستن منافذ باز لایه برداری پوسته. که میتونین هم توی خونه و هم توی کلینیک های درمانی این کار رو انجام بدین. برای لایه برداری توی خونه میتونین لایه بردارهای موثر رو از داروخونه تهیه کنین یا اینکه خودتون توی خونه اون ها رو آماده کنین. اما توی کلینیک ها از مواد شیمیایی و قوی تر برای لایه برداری استفاده میشه.


در این روش سلول های آسیب دیده و مرده پوست برداشته میشن و به ترمیم پوست کمک میشه. بنابراین سلول های سالم جایگزین سلول های آسیب دیده میشن و پوست شاداب تر و صاف تر میشه. معمولا از این روش میتونین هفته ای یک بار توی خونه استفاده کنین.

که علاوه بر از بین بردن منافذ باز پوستی از ایجاد دوباره اون ها هم جلوگیری میشه. برای استفاده از لایه برداری های قوی تر هم حدود 5 تا 7 روز باید برای انجام لایه برداری به کلینیک مراجعه کنین تا به نتیجه مورد نظر خودتون دست پیدا کنین.


درمان منافذ باز زیر نظر دکتر


عوامل ژنتیکی، آکنه ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رادیو درماتیت مزمن، برخورد مواد آلاینده و … از جمله دلایل بروز منافذ باز پوست هستن. برای درمان این منافذ میتونین از روش های مختلفی استفاده کنین. اما اگه این منافذ بزرگ و عمیق هستن بهتره برای درمان اون ها به پزشک مراجعه کنین. پزشکان متخصص با توجه به دلیل و میزان این منافذ مناسب ترین روش رو برای درمان منافذ باز به شما توصیه میکنن.


از بهترین و موثرترین روش های پزشکی برای درمان این منافذ میتونیم به اندولیفت، میکرونیدلینگ و نور درمانی اشاره کنیم. در روش نوردرمانی همانطور که از اسمش پیداست، از نور باند پهن برای رفع این منافذ استفاده میشه. که معمولا دوره نقاهت کوتاه مدتی هم داره و میتونه فعالیت فیبروبلاست ها رو افزایش بده و به کلاژن سازی بیشتر کمک کنه.برخی از این روش ها در رفع ترک پوست نیز تاثیر دارند.

از طرفی جذب نور توسط بافت های پوست باعث ترمیم میشه و تولید سبوم رو افزایش میده. به همین دلیل کمک میکنه تا شما پوست صاف تر و درخشان تری داشته باشین.


درمان منافذ باز پوست با میکرونیدلینگ

درمان منافذ باز پوست با میکرونیدلینگ


یکی از موثرترین روش های پزشکی برای درمان منافذ باز روش میکرونیدلینگه. این روش علاوه بر اینکه منافذ باز پوست رو از بین میبره، به ترمیم کردن چین و چروک های پوستی و تیرگی ها هم کمک میکنه. این روش رو میتونیم یه روش کم تهاجمی بدونیم که برای برطرف کردن مشکلات مورد استفاده قرار میگیره.

توی این روش با استفاده از سوزن های ریز مواد تحریک کننده تولید کلاژن رو وارد سلول های پوستی میکنن و باعث میشن این مواد به عمق نفوذ کنه. این کار تاثیر خیلی زیادی در جمع شدن منافذ باز داره و روش نسبتا کم خطری هم محسوب میشه. معمولا با استفاده از این روش میتونین بعد از چند جلسه تاثیر فوق العاده اون رو مشاهده کنین.


درمان منافذ بازپوست صورت با داروهای گیاهی


در صورتی که منافذ باز تازه ایجاد شدن یا اینکه خیلی سطح گسترده ای از پوست رو درگیر نکردن، میتونین از روش های سنتی برای درمان اون ها استفاده کنین. از موثرترین روش های خانگی و سنتی برای درمان میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم.


• یخ درمانی: میتونین تکه های کوچیک یخ رو به مدت 15 دقیقه روی پوستتون بمالید. این کار تاثیر خیلی زیادی در بسته شدن منافذ باز و لیفت پوست داره. البته قبل از استفاده از این روش حتما صورتتون رو تمیز کنین.


• ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ رو با مقداری آب پرتقال ترکیب کنین و اون رو مثل ماسک روی صورتتون بمالید. بعد از 15 دقیقه هم اون رو با آب ولرم شستشو بدین. تخم مرغ تاثیر فوق العاده ای در بستن منافذ پوستی داره و پرتقال هم میتونه به روشن کردن رنگ پوست شما کمک کنه.


• دیگر ماسک های موثر در درمان: استفاده از ماسک جوش شیرین و ماسک خاک رس هم میتونه تاثیر فوق العاده ای در بستن منافذ باز پوست داشته باشه.

آیا به جز داشتن منافذ باز پوست با مشکلاتی چاقی هم دست و پنجه نرم میکنید؟ مقاله برنامه رژیم لاغری بسیار در این باره میتونه به شما کمک کنه که در کمترین زمان به وزن ایده آل خودتون برسید.


بستن منافذ پوست با گلاب

بستن منافذ پوست با گلاب


گلاب یکی از محصولات بسیار موثر و کاربردی در ساخت عطر و ماسک های صورته. از طرفی خاصیت های فوق العاده اون برای پوست باعث شده تا امروزه یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان مشکلات پوستی محسوب شه.

از مهم ترین مزایای گلاب برای صورت میشه به خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، پاکسازی و روشن کنندگی پوست اشاره کرد. از طرفی استفاده از گلاب به صورت تونر و شوینده میتونه به بستن منافذ باز پوست هم کمک کنه.


زنجبیل برای منافذ پوست


زنجبیل خاصیت ضدعفونی کنندگی داره، به همین دلیل میتونه آکنه و جوش های پوستی رو از بین ببره. از طرفی گرمازایی اون میتونه پوست رو تحریک کنه تا تولید کلاژن رو افزایش بده و در نهایت منافذ باز پوستی بسته شه.

همچنین با توجه به اینکه زنجبیل باکتری ها و میکروب های فعال پوستی رو از بین میبره، می تونه به داشتن پوستی سالم تر کمک کنه. میتونین ترکیب زنجبیل و عسل رو به صورت ماسک روی صورتتون قرار بدین و بعد از چند دقیقه با استفاده از آب سرد صورتتون رو شستشو بدین. توجه داشته باشین که اگر پوست حساسی دارین، بهتره روش های دیگه ای رو برای بستن منافذ باز پوستتون امتحان کنین.


رفع منافذ باز پوست با آسپرین


یکی از روش های خانگی بسیار موثر در برطرف کردن و رفع منافذ باز پوست با آسپرین هست. آسپرین دارای ترکیبات فوق العاده ایه، که میتونه به بازسازی پوست و برطرف کردن مشکلات پوستی کمک کنه. برای استفاده از اون میتونین آسپرین رو با کمی آب به صورت خمیر در بیارین و بعد روی قسمت های مورد نظر پوستتون قرار بدین.

حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنین و بعد صورتتون رو شستشو بدین. بهتره برای رسیدن به نتیجه بهتر حداقل یک هفته از این ماسک استفاده کنین. اگه با استفاده از این روش به نتیجه مورد نظرتون دست پیدا نکردین میتونین از روش لیزر درمانی برای برطرف کردن منافذ باز پوستی استفاده کنین.


درمان پوست پرتقالی با لیزر

درمان منافذ باز پوست با لیزر


یکی دیگه از روش های بسیار موثر در برطرف کردن منافذ باز استفاده از لیزر درمانیه. که امروزه از محبوبیت فوق العاده ای برخورداره و تقریبا اکثر افرادی که از این روش استفاده کردن، نسبت به نتیجه رضایت کامل دارن. اشعه مورد استفاده در این روش از قدرت بسیار بالایی برخورداره و میتونه سلول های پوستی رو تحریک کنه تا کلاژن بیشتری تولید کنن.

برای استفاده از این روش نیازی به بیهوشی یا ایجاد برش روی پوست نیست و معمولا فرد درد غیرقابل تحملی رو تجربه نمیکنه. طی چند جلسه این اشعه ها روی منافذ باز پوست تاثیر میزارن و به مرور باعث کوچیک تر شدن اون ها میشن.


از طرفی این روش علاوه بر اینکه به جمع شدن منافذ باز کمک میکنه، میتونه در از بین رفتن آکنه های پوستی و تیرگی ها هم موثر باشه. البته برای استفاده کردن از لیزر درمانی باید پوست شما عاری از هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی باشه تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنین.

معمولا توجه به واکنش های پوست شما و میزان تاثیرگذاری این روش، فاصله جلسه های لیزر بین 1 تا 4 هفته در نظر گرفته میشه. از طرفی برای دست پیدا کردن به نتیجه قابل مشاهده باید حداقل 4 تا 5 جلسه از لیزر درمانی استفاده کنین.


درمان قطعی منافذ باز صورت


به طور کلی روش های متعددی برای برطرف کردن منافذ باز پوستی وجود داره. که با توجه به شدت و عمق منافذ میتونین از مناسب ترین اون ها استفاده کنین. فراموش نکنین که در ابتدا بهتره از روش های خانگی و طبیعی مثل استفاده از گلاب، زنجبیل، ماسک های مختلف و … برای درمان این منافذ استفاده کنین.

در صورتی که نتیجه دلخواه رو بدست نیوردید، میتونین سراغ روش های پزشکی مانند میکرونیدلینگ، لیزر درمانی، اندولیفت، لایه برداری و … برید. خوشبختانه امروزه با پیشرفت سریع علم پزشکی، روش های مختلفی ایجاد شده که میتونن به درمان قطعی مشکلات پوستی مثل منافذ باز پوستی، آکنه، چین و چروک و تیرگی پوست کمک کنن.

بهتره برای درمان این منافذ به روش پزشکی حتما به کلینیک های معتبر و پزشکان متخصص و مجرب مراجعه کنین. تا علاوه بر اینکه احتمال درمان افزایش پیدا میکنه، بتونین از عوارض احتمالی روش های پزشکی مثل التهابات ناشی از لیزر درمانی، زخم های ناشی از میکرونیدلینگ، اسکارهای ناشی از لایه برداری و … جلوگیری کنین.

از طرفی پزشکان متخصص اول میزان منافذ رو بررسی میکنن و بعد مناسب ترین روش رو برای دستیابی به نتیجه ای بهتر مورد استفاده قرار میدن.

سوالات متداول

روش های بستن منافذ باز پوست چیه؟

روش های مختلفی داره مثل لیزر،لایه برداری ،میکرونیدلینگ،استفاده از داروهای گیاهی

راه های پیشگیری از باز شدن منافذ پوست چیه؟

برای پیشگیری بهترین روش شست و شوی مداوم دوبار در روز با شوینده های مناسب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا