نرم افزار های پزشکی

نرم افزار داروخانه

در این مقاله سعی داریم برای ان دسته از عزیزانی که در داروخانه ها فعالیت میکنند نرم افزار داروخانه را معرفی کنیم که به وسیله اون میتونند با نظم به مسئولیت های خودشون رسیدگی کنند و هم چنین به کار ارباب رجوع ها رسیدگی کنند در کمتریم زمان ممکن.درمطالعه این مقاله همراه ما باشید.

نرم افزار داروخانه چیست؟

نرم افزار داروخانه چیست؟

نرم افزار داروخانه براساس نیاز های موجود در داروخانه ها و ارتباطات ان ها طراحی و برنامه نویسی شده است. همه ما میدونیم که امروزه دنیای اینترنت تمام جهان رو فرا گرفته و اکثریت مردم دنیا کارها و فعالیت های خودوشون در دنیای وب انجام میدن .

این نرم افزار این امکانات و رو به مسئولان داروخانه ها میده که اطلاعات خودشون به صورت سیستمی ثبت کنند و برای تمامی فعالیت های انجام شده در داروخانه خودشون گزارشهای یکپارچه و کاملی رو در اختیار داشته باشند.

بیش از 1900 داروخانه در سطح کشور از این نرم افزار استفاده میکنند که این موضوع خود گویای محبوبیت و کامل بودن این نرم افزار میباشد.

براساس کار این نرم افزار مسئولان داروخانه ها میتونند اطلاعات داروها رو به طور کامل ثبت کنند و اطلاعات کالاهای ورودی و خروجی رو به طور هماهنگ و یکپارچه داشته باشند.

هم چنین که قابلیت نظم بخشیدن به تمامی کالاها و داروها رو شامل میشه به همین سبب بسیار محبوب شده.این نرم افزار، اولین نرم افزار داروخانه تحت ویندوز با بانک اطلاعاتی sql در کشوره.

اگر برای شما هم سوال پیش اومده که آیا به جز نرم افزار داروخانه نرم افزار های دیگه ایی برای مدیریت محیط کار ما .جود دارند؟پاسخ بله است به عنوان دیگر نرم افزار میتوان به نرم افزار کلینیک پوست اشاره کرد.

ویژگی های آن

ویژگی های آن

دارای فرمت استاندارد مطابق با هر گونه سازمان بیمه ایی کشور همچون تامین اجتماعی ،نیروهای مسلح و…

امکان اضافه کردن انواع بیمه و تغییر درصد فرانشیز، حق فنی، قیمت داروها و … درآن وجود دارد.

همانطور که میدانید فرانشیز انواع بیمه‌ها با توجه به نوع داروی تخصصی یا عمومی، پزشکی که دارو را تجویز کرده و … با یکدیگر متفاوته و در این برنامه میشه تمامی این موارد را برای هر نسخه لحاظ کرد.

میتوان با انتخاب کردن نوع بیمه مربوطه تمامی موارد ذکر شده برای هر بیمه ایی را مشخص کرد.این محسایات ذخیره میشه و برای شرکت بیمه مربوطه ارسال میشه

امکان گزارش گیری برای همه بیمه ها به صورت چاپ و یا دیسک وجوددارد.

هم چنین یک تیم پشتیبانی قوی و صبور و مسئول به طور 24 ساعته از این نرم افزار و شوالات شما حمیات میکنند.و تمامی قابلیت های مختلف این نرم افزار رو به شما آموزش میدن.

کسانی که برای اولین بار این نرم افزار تهیه میکنن امکان آموزش حضوری هم دارند.

این نرم افزار محیط کاربر پسند داره که با هر میزان دانش و اطلاعاتی میتونید از آن استفاده کنید.

امکانات این نرم افزار

امکانات این نرم افزار

امکان استفاده به صورت تک کاربر و چند کاربر هم‌زمان با قابلیت تعریف سطوح دسترسی مختلف برای هر کاربر وجود داره

تعریف سطح دسترسی افراد با توجه به سمتی که دارند

امكان مشخص نمودن زمان دقيق و كاربر ثبت‌کننده هر نسخه جهت بهره‌برداری‌های بعدي در نرم افزار قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت می‌توان در صورتی که فروش نسخه‌ای به بازبینی نیاز داشت در این نرم افزار با جستجوی ساده کاربر، تاریخ و ساعت ثبت نسخه و پذیرش آن را در دسترس داشت و امور لازم برای بازبینی را انجام داد

امکان پذیرش نسخه در کمترین زمان ممکن پذیرش نسخه در این نرم افزار به صورت هوشمند هم انجام میشه با توجه به دست‌نویس و تجویز پزشک این نرم افزار نسخه را ثبت میکنه تا آماده‌سازی داروها توسط متصدیان داروخانه با سرعت بیشتری صورت بگیره.

این نرم افزار داراییک بخش به عنوان داروهای ترکیبی است که میتونه ترکیبات چاپ هم بکنه برای روی محصول

از امکانات برجسته این نرم افزار میتوان به انبار داری پیشرفته آن اشاره کرددر بخش انبارداری امکاناتی وجود داره که داروخانه‌ها رو از سایر نرم افزارهای انبارداری بی‌نیاز میکنه. بخش انبارداری در این سیستم به صورت خودکار با ارائه انواع دارو از تعداد آن‌ها کسر کرده و تعداد بسیاری از اموری که توسط افراد انجام میشه رو کاهش میدهه. تهيه صورت كسري انبار به تفكيك شرکت‌های پخش دارويي در این بخش از این نرم افزار قرار گرفته. با استفاده از این ویژگی میشه میزان اقلام فروش رفته با جزئیات نوع شرکت تولیدی را در دسترس داشت تا برای خریدهای بعدی داروخانه اطلاعات کافی در دسترس باشه.

میتوان ساعت و طریقه مصرف و تداخلات دارویی رو در این نرم افزار مشخص کردو یک اعلام وضعیتی به کاربر داده میشه.

مطالب مرتبط: نرم افزار درمانگاه

حسابداری نرم افزار داروخانه

حسابداری نرم افزار داروخانه

برنامه کامل حسابداری برای خرید و فروش کالا و دارو، ورود و خروج چک، پرداخت حقوق و …از ماژول‌های مازاد. این نرم افزار با داشتن بخش حسابداری میتونه تمامی امور انجام شده در داروخانه به طور خودکار محاسبه و ذخیره کنه. این ماژول در نرم افزار به طور کامل و مانند یک برنامه حسابداری کامل بوده و نیازی به استفاده از سایر نرم افزارها نداره.

در بخش حسابداری از نرم افزار با قابلیت اتصال به برنامه‌های ثبت ساعت برای کارمندان حتی شیفت و حقوق متصدیان نیز قابل محاسبه و پرداخته

خرید انواع دارو با نوع پرداخت چکی، نقدی یا امانی و همچنین فروش به تمامی روش‌ها در بخش ثبت و ذخیره میشه. به طور کلی می‌توان بک کاربر مخصوص بخش حسابداری در این برنامه قرار داد و دسترسی‌های او را نیز فقط مختص این بخش گذاشت تا به امور صندوق داروخانه، مخارج، حقوق، خرید داروها، پرداخت چک یا نقد کردن آن‌ها و سایر موارد بپردازه.

این نرم افزار قابلیت وصل شدن به دوربین های داروخانه رو داره و مسئولان میتونند حتی از راه دور نیز امور رو کنترل کنند.

درادامه:

تاریخ انقضا داروها میتوان در آن ثبت کرد تا از فروش داروهای منقضی که در انبار باقی مانده است جلوگیری شود.

نرم افزار داروخانه سلاک طب دارای فرهنگ کامل داروهای ژنریک، هلال‌احمر و داروهایی گیاهی است. به همین دلیل وارد کردن داروها با سرعت بیشتری صورت میگیره و هر نامی که برای جستجوی دارو از نرم افزار درخواست بشه در کسری از ثانیه یپیدا میشه.

یکی از ویژگی‌های جالب این نرم افزار کمک به خوندن نسخه‌های ناخواناست که با تایپ فقط چند حرف از دارو در نرم افزار امکان‌پذیره.

بسیاری از بیماران درخواست چاپ صورت‌حساب بر روی نسخه را دارند که در نرم افزار سلاک طب هم برای بیمار و هم برای بیمه فراهم شده است. این امکان برای افرادی که از انواع بیمه‌هایی استفاده می‌کنند که خودشان برگه دفترچه بیمه را به سازمان مربوطه ارائه می‌دن نیز روند کار را ساده کرده. سازمان بیمه‌ی مورد نظر هم به راحتی مبالغ پرداخت شده برای داروها را میتونه مشاهده کنه.

برخی از داروها که هنوز وارد سیستم انبارداری نشده و تازه به داروخانه آورده شده‌اند نیز در این نرم افزار قابلیت فروش داره. این امکان باعث میشه تا در صورت ارائه هرگونه نسخه به داروخانه تأمین آن نیز از سوی متصدی یا کاربر نرم افزارفراهم بشه.

کارت الکترونیک سلامت که در چند سال اخیر به شبکه بیمه‌ای کشور افزوده شده است نیز قابل اتصال به نرم افزار داروخانه سلاک طب است.

جزئیات بیشتر این نرم افزار

جزئیات بیشتر این نرم افزار
  • پذيرش و ثبت نسخ به صورت كاملا هوشمند در كوتاهترين زمان ممكن
  • امكان ورود نام كالا/دارو به چهار طريق حروف اختصاري، كد دارو و حروف اوليه نام، بارکد دارو و قيمت دارو
  • قابليت افزودن انواع بيمه و تغيير درصد فرانشيز، تعرفه خدمات دارویی (حق فنی)، قيمت داروها و…..
  • داراي بخش كامل داروهاي تركيبي با قابليت چاپ برچسب براي ظروف داروهاي تركيبي
  • انبارداري بسيارقوي و داراي امكان خروج كالا به صورت فروش و اماني و …..
  • اعمال محدوديت دارويي بر اساس تخصص پزشك تجويز كننده، مقدار دارو و نوع بيمه
  • قابليت اعمال داروهاي مشابه
  • فرهنگ كامل داروهاي ژنريك، هلال احمر و داروهاي گياهي
  • كمك به بازخواني نسخه هاي ناخوانا با تايپ چند حرف از نام دارو
  • كنترل تداخلات دارويي با امكان افزايش بانك اطلاعاتي
  • چاپ صورت حساب بر روي نسخه بيمار
  • امكان فروش فوري داروهايي كه هنوز به انبار وارد نشده اند
  • كنترل خودكار تاريخ انقضاي داروها
  • تهيه گزارش جهت بيمه هاي مختلف به صورت چاپي و ديسكتي
  • برنامه كامل حسابداري داروخانه شامل ورود و خروج پول و چك و مخارج
  • امكان مشخص نمودن زمان دقيق و كاربر ثبت كننده هر نسخه جهت بهره برداريهاي بعدي
  • تهيه صورت كسري انبار به تفكيك شركتهاي پخش دارويي
  • ارائه يك نرم افزار جهت راه اندازي مجدد برنامه در صورت بروز اشكالات سيستم عامل
  • سریع، دقیق، کامل با پشتیبانی عالی

خلاصه مقاله :

در این مقاله به طور خلاصه به بررسی ویژگی ها و امکانات نرم افزار داروخانه پرداخته ایم که اگر تمایل دارید اطلاعات کامل تری در این باره داشته باشید میتونید با ما در ارتباط باشید و سوالات خودتون و مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا